تبلیغات

درباره ما

    وبلاگ شخصی کمال مصطفی پور
    وبلاگ شخصی کمال مصطفی پور در موضوعات مختلف

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 48
    کل نظرات کل نظرات : 5
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 3
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 279
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 330
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 81
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 53
    بازدید هفته بازدید هفته : 985
    بازدید ماه بازدید ماه : 4,124
    بازدید سال بازدید سال : 55,110
    بازدید کلی بازدید کلی : 197,425

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.142.119.241
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

معرفی و ضریب دروس گرایش‌های حقوق

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق بشر

حقوق بشر علمی نوین و میان رشته‌ای در عرصه جهانی است که با مبانی جامعه‌شناسی و فلسفه سر و کار داشته و در دهه‌های اخیر به دلیل ناکارآمدی مبانی حقوق صرف و روابط اجتماعی داخلی و بین‌المللی نُزج گرفت.
دروسی همچون انسان‌شناسی، نقد مبانی فلسفی حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌الملل، حقوق همبستگی، حقوق مدنی سیاسی، حقوق اقتصادی اجتماعی فرهنگی، عدالت قضایی و حقوق بشر در اسلام جزء واحدهای درسی این رشته‌اند. این رشته بیشتر مورد توجه کسانی است که تمایل دارند در دانشگاه‌های خارجی به ادامه تحصیل و در سازمان‌های بین‌المللی به اشتغال بپردازند. از ویژگی‌های این رشته در ایران برگزاری سمینارهای متعدد و کارگاه‌های آموزشی است و زمینه همکاری‌ها و رفت و آمد علمی بین‌الملل را فراهم آورده به نحوی که اعزام دانشجو به خارج برای دوره‌های آموزش کوتاه مدت در هیچ گرایش مقطع کارشناسی ارشد حقوق تا این اندازه صورت نمی‌پذیرد.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق بشر از داوطلبان در شش عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول ذیل می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
بین‌الملل عمومی
حقوق اساسی
حقوق مدنی (تعهدات)
حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری
سازمانهای بین‌المللی

2
2
3
1
1
2

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق خصوصی

رشته حقوق خصوصی، در واقع حقوق مادر محسوب شده و از مباحث حقوق مدنی، مسئولیت مدنی،حقوق تجارت، آیین دادرسی مدنی، متون فقه، قواعد فقه و اصول فقه بحث می‌نماید. دانشجویان این رشته پس از فراغت از تحصیل تسلطی بر مباحث پیش گفته پیدا می‌نمایند. جهت ورود به این رشته از حقوق لازم است دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد حقوق شرکت نمایند. آزمون دانشگاههای سراسری معمولاً در اسفند ماه هر سال و آزمون دانشگاه آزاد معمولاً در اردیبهشت ماه هرسال برگزار می‌شود.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی از داوطلبان در پنج عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول ذیل می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
حقوق مدنی
حقوق تجارت
آیین دادرسی مدنی
متون فقه

1
3
1
1
1

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق بین الملل

حقوق بین‌الملل شاخه ای از حقوق است که به بررسی اصول و قواعد حقوق و تکالیف حاکم بر رفتار و روابط میان دولتها و سازمانهای بین المللی و همچنین اشخاص حقیقی در زمینه‌های مختلف می‌پردازد. دانشجویان این رشته در طول مدت تحصیل با حقوق سازمانهای بین‌المللی، حقوق بین‌الملل اسلامی، حقوق بین‌الملل خصوصی، متون حقوقی به زبان خارجه، مسئولیت مدنی و روشهای مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بین‌المللی آشنا می‌شوند به طوری که پس از اتمام تحصیل تسلطی بر مباحث پیش گفته پیدا می‌نمایند.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق بین‌الملل از داوطلبان در پنج عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول ذیل می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
بین الملل عمومی
حقوق اساسی
حقوق مدنی (تعهدات)
بین الملل خصوصی

2
2
1
1
1

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق جزا و جرم شناسی

حقوق جزا به معنای وسیع کلمه شاخه‌ای از حقوق است که موضوع آن مطالعه‌ی جرایم و مجازات اعمالی است که به جهت بی‌نظمی در جامعه نسبت به مرتکبین این اعمال اجرا می‌شود و از حقوق جزای عمومی و اختصاصی، آیین‌دادرسی کیفری، کیفرشناسی و یا علم اداره‌ی زندانها و حقوق کیفری بین‌المللی بحث می‌نماید. دانشجویانی که قصد تحصیل در این شاخه از حقوق را داشته باشند با مباحثی چون پلیس علمی یا کشف علمی جرایم، روانشناسی و روان پزشکی کیفری، جرم‌شناسی، جامعه شناسی جنایی و پزشکی قانونی نیز آشنا می‌شوند؛ به طوری که پس از اتمام تحصیل در مباحث پیش گفته تسلط می‌یابند.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی از داوطلبان در پنج عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول روبرو می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
متون فقه
جزای عمومی
جزای اختصاصی
آیین دادرسی کیفری

1
1
2
2
2

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق عمومی

رشته حقوق عمومی به بررسی و تبیین روابط فی ما بین دولت و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی هر جامعه می‌پردازد. مفهوم قدرت و حاکمیت، حدود و ثغور اعمال حاکمیت عمومی و چگونگی جلوگیری از تضییع حقوق افراد جامعه توسط مقامات عمومی از مباحث عمده این گرایش می‌باشد. حقوق اساسی، حقوق اداری ، حقوق کار و حقوق مالی از زیر‌شاخه‌های این گرایش به شمار می‌آید و هدف نهایی آن تبیین مفهوم قدرت حاکمیت و چگونگی اعمال حاکمیت عمومی با توجه به حفظ حقوق اشخاص می‌باشد.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق عمومی از داوطلبان در پنج عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول روبرو می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
متون فقه
بین الملل عمومی
حقوق اداری
حقوق اساسی

1
1
1
2
2

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق مالکیت فکری

رشته حقوق مالکیت فکری یکی از زیرشاخه‌های رشته حقوق خصوصی است. موضوع این رشته حمایت از حقوقی است که به افراد به دلیل آفرینش‌ها و خلاقیت‌های فکری، ابداعات و نوآوریهای آنها اعطا می‌شود. دانشجویان این رشته در طول مدت تحصیل با کلیات حقوق مالکیت فکری، حقوق مالکیت ادبی و هنری، حقوق مالکیت صنعتی، حقوق علایم و نامهای تجاری، حقوق رایانه و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، حقوق انتقال تکنولوژی و دانش فنی و تعارض قوانین آشنایی پیدا می‌کنند بطوری که پس از اتمام تحصیل تسلطی بر مباحث پیش گفته پیدا می‌نمایند.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق مالکیت فکری از داوطلبان در چهار عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول روبرو می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
حقوق مدنی
حقوق تجارت
متون فقه

3
3
2
1

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق اقتصادی

هدف عمده رشته حقوق اقتصادی آن است که با آموزش مبانی اقتصادی و اصول حاکم بر روابط بخش عمومی و خصوصی، نگرش جدیدی ایجاد نماید که به موجب آن به جای تعصب بر اصول لفظی و پیش ساخته با ابزار و بینش اقتصادی به ایجاد و تفسیر قواعد و قوانین حقوقی پرداخته شود. دانشجویان این رشته در طول مدت تحصیل با تحلیل اقتصادی حقوق، حقوق مالیاتی، حقوق بانکی، حقوق عمومی اقتصادی، حقوق جزای اقتصادی،حقوق بین‌الملل اقتصادی، حقوق تجارت بین‌المللی، حقوق شرکت های خارجی، حقوق اسناد تجاری و غیره آشنایی پیدا می‌نمایند بطوری که پس از اتمام تحصیل تسلطی بر مباحث پیش گفته پیدا می‌نماید.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق اقتصادی از داوطلبان در پنج عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول ذیل می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
حقوق مدنی
حقوق تجارت
آیین دادرسی مدنی
متون فقه

1
3
1
1
1

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش معارف اسلامی و حقوق (حقوق خانواده)

رشته معارف اسلامی و حقوق از زیرشاخه‌های رشته حقوق خصوصی محسوب می‌شود که برای اولین بار در سال 1387 در دانشگاه قم ارائه گردیده و به مباحث مربوط به حقوق خانواده می‌پردازد.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و حقوق (حقوق خانواده) از داوطلبان در هفت عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول ذیل می‌باشد..

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
متون فقه
آیین دادرسی کیفری
حقوق جزا و آیین دادرسی کیفری
اصول فقه
حقوق مدنی (اشخاص، وصیت و ارث)
آیین دادرسی مدنی (دعاوی خانوادگی)

2
3
1
2
2
3
2

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق تجارت بین الملل

حقوق تجارت بین‌الملل را می‌توان مجموعه‌ای از قواعد حاکم بر مبادلات تجاری میان اشخاص حقیقی و حقوقی دانست که واجد خصیصه فرامرزی یا دارای عنصری خارجی است. موضوعاتی نظیر بیع بین‌المللی کالاها، حقوق حمل و نقل‌های بین‌المللی، سازمان تجارت جهانی، شرکتهای چندملیتی، تجارت الکترونیک، تعارض قوانین، حقوق انرژی و داوریهای بین‌المللی در این رشته مورد مطالعه قرار می‌گیرند. فقر شدید منابع مطالعاتی و نیروی انسانی متخصص در این زمینه عرصه را برای فعالیتهای حرفه‌ای و پژوهشی دانشجویان این رشته مهیا کرده است. تسلط به زبانهای خارجی به ویژه زبان انگلیسی، لازمه فعالیتهای موثر علمی و شغلی در این حیطه است.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق تجارت بین‌الملل از داوطلبان در پنج عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول روبرو می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
حقوق مدنی
حقوق تجارت
بین‌الملل عمومی
بین‌الملل خصوصی

2
2
1
1
1

منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق - گرایش حقوق محیط زیست

حقوق محیط زیست حقوقی است که به مطالعه قواعد موجود در زمینه محیط زیست می‌پردازد و فی‌الواقع مرتبط با حقوق محیط زیست می‌باشد. این رشته تنظیم کننده قواعد و فعالیت‌هایی است که می‌تواند صدماتی را که انسانها ممکن است به کیفیت محیطی که در آن زندگی می‌کنند، وارد سازند.
در آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق محیط زیست از داوطلبان در چهار عنوان درسی امتحان به عمل می‌آید که هر یک دارای منبع خاصی برای مطالعه بوده و مواد و ضرایب هر یک به شرح جدول ذیل می‌باشد.

عنوان درس

ضریب

متون حقوقی
جزای اختصاصی
بین‌الملل عمومی
حقوق اداری

3
2
2
2

منبع: سایت دادآفرین


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 ساعت: 16:57

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش